Gruppetrening

Vi har et stort utvalg av gruppetimer - sjekk timeplanen for fullstendig oversikt.

Meld deg på gruppetimer her

Første gangen du benytter systemet må du skaffe deg et passord ved å klikke på Hent passord på timeplanen. Fyll inn ditt mobilnummer og klikk «Send». Du vil nå motta et passord pr. SMS. Vær oppmerksom på at senteret må ha ditt mobilnummer registrert for at du skal kunne få tilsendt passord.

Deretter logger du deg inn ved å benytte ditt mobilnummer som brukernavn og passordet du nettopp fikk tilsendt. Nå er du klar til å booke timer!

Gruppetimer med instruktør i 2. etasje:

  • Sykkel Low: Sykkeltime for nybegynnere, grundig gjennomgang av teknikk, lav-middels intensitet. Passer for deg som aldri har syklet før eller vært lenge borte fra trening
  • Sykkel: En variert løypeprofil, lav til middels intensitet, god oppvarming, 3-4 pulstopper. Passer for alle, middels intensitet.
  • Sykkel intervall: Intervaller til kraftig og fengene musikk. Oppvarming intervaller i hoveddel og uttøyning. Middels til høy intensitet. Passer alle som ønsker en effektiv kondisjonstime
  • Sykkel Power: Sykkeltime med høy intensitet, passer for deg som ønsker en skikkelig effektiv og svett kondisjonstime med høy intensitet.
  • Sirkeltrening: Effektiv form for styrke basert på ulike stasjoner, vi utfører en øvelse og går videre til neste stasjon. Teknisk utførelse vil bli demonstrert, passer for de som ønsker å bli sterkere i hele kroppen og liker å dra på litt.
  • Tone®: Dette er perfekte blandingen av styrke, kardio og kjerne, passer for nybegynnere og de som vil stramme opp litt.
  • Sh’bam®: En enkel, leken og uhøytidelig time. Hver sang har sine trinn, og ulik dansestil. Øvelsene er morsomme, og du gjennomsvett før du vet ordet av det. Ingen dansefrdigheter er nødvendig. Liker du å bevege deg til musikk er det alt som trengs!
  • BodyPump®:  Styrketime m/vektstang. Øker styrke og utholdenhet, toner musklene og er en perfekt time for deg som vil trene hele kroppen på en time.
  • Core/Stretching: Styrketime ved bruk av kroppsvekt, balanse og fleksibilitet.
  • Pilates: Styrketime ved bruk av kroppsvekt, balanse, avspenning og fleksibilitet. Timen passer alle og legger spesielt vekt på kjernemuskulatur.
  • Myk Yoga: Dette er en rolig og nærende time, vi har fokus på pust, og enkle strekkøvelser som løsner godt i stive muskler og ledd. Timen avsluttes med en behagelig avspenning til slutt. Her anbefales det å ha med en ekstra genser. NB, oppmøte minimum 5 min før timens oppstart. 
  • Hatha Flow (Yoga Flow): Timen starter rolig med oppvarming og pusteøvelser, etterfulgt av en varmere del med asanas (yoga stillinger) i stående, sittende og liggende posisjoner. Timen gir en indre ro, bidrar til bedre balanse, styrke og fleksibilitet og legger til rette for å få kontakt med seg selv. Timen avsluttes med dyp avspenning. NB oppmøte minimum 5 min før timen starter. Timen passer alle.
  • Senior puls: Kondisjonstime med enkle trinn som passer for godt voksne, eller deg som ønsker en økt med lav til middels intensitet. Timen inneholder også elementer av balanse i pausene. Noen ganger avsluttes timen med en kondisjonssirkel.
  • Senior styrke: En trygg styrketrening med vekter, strikk og egen kroppsvekt tilpasset godt voksne. Grundig gjennomgang av korrekt utførelse for å trene skadeforebyggene.
  • RPM™ (Sykkel): Sykkeltime fra Les Mills. Dette er en morsom og effektiv time, der du sykler til rytmisk og kraftfull musikk.

Gruppetimer med instruktør i basseng:

  • AquaHIT: En tøff og intensiv time som utfordrer både kondisjon og styrke på dypt vann med joggebelter. Her jobber vi med blant annet intervaller for å virkelig få opp pulsen. Middels til høy intensitet.
  • AquaMove: Kondisjon og styrke i basseng til fengende musikk. 45 min på morgenen, 50 min på kvelden
  • AquaMove & Mind: Variert time, med myk start. Hovedfokus på kondisjon, med noe innslag av styrke og balanse. Avsluttes med uttøying og Mindfulness /oppmerksomt nærvær.
  • AquaPower: Timen fungerer som en AquaMove, men vi jobber på dypt vann og med svømmebelter i kursbasseng. En intensiv time med kondisjon styrke og kjernemuskulatur.
  • AquaYoga: En rolig time med balanse, styrke, pust, bevegelighetstrening og avspenning i varmt vann. Foregår i kursbasseng. Vi jobber med å senke skuldrene og være tilstede i egen kropp. NB: Møt opp minimum 5 min før timen starter.
  • AquaSirkel: Kondisjon og styrke i stasjoner i kursbassenget. Middels til høy intensitet.

 

Hvem kan delta på gruppetimene?

  • Medlemmer som har medlemskap for trening, bad og velvære
  • Medlemmer som har medlemskap for trening og bad
  • Medlemmer som har medlemskap for bad + tilleggsbillett for gruppetime
  • Kunder som har drop in-billett for trening og bad
  • Kunder som har klippekort bad + tilleggsbillett for gruppetime

Påmelding til gruppetimer

  • Meld deg på gruppetime via våre nettsider eller app.
  • Ved påmelding fra nettside, trykk hent passord ved første pålogging, følg deretter videre instrukser.
  • Du kan også melde deg på via appen Gymfix/iBooking som lastes ned fra Google Play eller App Store
  • Vi minner om at dusjene stenger kl 20.45.

 

Nettsider av Siteman