Gruppetrening

Vi har et stort utvalg av gruppetimer - sjekk timeplanen for fullstendig oversikt.

Meld deg på gruppetimer her

Første gangen du benytter systemet må du skaffe deg et passord ved å klikke på Hent passord på timeplanen. Fyll inn ditt mobilnummer og klikk «Send». Du vil nå motta et passord pr. SMS. Vær oppmerksom på at senteret må ha ditt mobilnummer registrert for at du skal kunne få tilsendt passord.

Deretter logger du deg inn ved å benytte ditt mobilnummer som brukernavn og passordet du nettopp fikk tilsendt. Nå er du klar til å booke timer!

Du må bekrefte timen senest 5 minutter før timen starter for å unngå å få en ikke-møtt, og risikere å miste plassen din. Dette gjør du på booking terminalen i resepsjonen.

Gruppetimer med instruktør i 2. etasje:

  • Sykkel: En variert løypeprofil, lav til middels intensitet, god oppvarming, 3-4 pulstopper. Passer for alle, middels intensitet.
  • Sykkel intervall: Intervaller til kraftig og fengene musikk. Oppvarming intervaller i hoveddel og uttøyning. Middels til høy intensitet. Passer alle som ønsker en effektiv kondisjonstime
  • Sykkel Power: Sykkeltime med høy intensitet, passer for deg som ønsker en skikkelig effektiv og svett kondisjonstime med høy intensitet.
  • Pilates: Styrketime ved bruk av kroppsvekt, balanse, avspenning og fleksibilitet. Timen passer alle og legger spesielt vekt på kjernemuskulatur.
  • Myk Yoga: Dette er en rolig og nærende time, vi har fokus på pust, og enkle strekkøvelser som løsner godt i stive muskler og ledd. Timen avsluttes med en behagelig avspenning til slutt. Her anbefales det å ha med en ekstra genser. NB, oppmøte minimum 5 min før timens oppstart.
  • Yoga Mindfull: En rolig yogaform som passer for alle som kan puste. Fokus på tilstedeværelse i hver øvelse, pust og beveglese. Vi starter med en avspenning og kjenner at vi lander i kroppen, og er tilstede her og nå.
  • Hatha Flow (Yoga Flow): Timen starter rolig med oppvarming og pusteøvelser, etterfulgt av en varmere del med asanas (yoga stillinger) i stående, sittende og liggende posisjoner. Timen gir en indre ro, bidrar til bedre balanse, styrke og fleksibilitet og legger til rette for å få kontakt med seg selv. Timen avsluttes med dyp avspenning. NB oppmøte minimum 5 min før timen starter. Timen passer alle.
  • Yogalates: I denne timen får du en kombinasjon av elementer fra UHM Pilates og MediYoga.
    Vi legger spesielt vekt på kjernemuskulatur og pusteteknikk. Du får i tillegg enkle yogaøvelser, før vi avslutter med dyp pust, avspenning eller en enkel meditasjon. Timen er skånsom å passer for alle. Kom i myke og varme klær.
  • Senior puls: Kondisjonstime med enkle trinn som passer for godt voksne, eller deg som ønsker en økt med lav til middels intensitet. Timen inneholder også elementer av balanse i pausene. Noen ganger avsluttes timen med en kondisjonssirkel.
  • Senior styrke: En trygg styrketrening med vekter, strikk og egen kroppsvekt tilpasset godt voksne. Grundig gjennomgang av korrekt utførelse for å trene skadeforebyggene.
  • Bootcamp: En effektiv og utfordrende time som inneholder både kondisjon og styrketrening.
    Store deler av timen har øvelser med egen kroppsvekt. Her kan alle delta og du
    bestemmer selv hvor høy intensitet du jobber med.

Gruppetimer med instruktør i basseng:

  • AquaMove: Kondisjon og styrke i basseng til fengende musikk. 45 min på morgenen, 50 min på kvelden
  • AquaPower: Timen fungerer som en AquaMove, men vi jobber på dypt vann og med svømmebelter i 50 m basseng. En intensiv time med kondisjon styrke og kjernemuskulatur.
  • AquaYoga: En rolig time med balanse, styrke, pust, bevegelighetstrening og avspenning i varmt vann. Foregår i kursbasseng. Vi jobber med å senke skuldrene og være tilstede i egen kropp. NB: Møt opp minimum 5 min før timen starter.
  • AquaSirkel: Kondisjon og styrke i stasjoner i kursbassenget. Middels til høy intensitet.
  • Svøm Intervall: Denne timen gir deg en innførelse i crawl teknikk, i kombinasjon med
    intervalltrening i bassenget.

 

Hvem kan delta på gruppetimene?

  • Medlemmer som har medlemskap for trening, bad og velvære
  • Medlemmer som har medlemskap for trening og bad
  • Medlemmer som har medlemskap for bad + tilleggsbillett for gruppetime
  • Kunder som har drop in-billett for trening og bad
  • Kunder som har klippekort bad + tilleggsbillett for gruppetime

Påmelding til gruppetimer

  • Meld deg på gruppetime via våre nettsider eller app.
  • Ved påmelding fra nettside, trykk hent passord ved første pålogging, følg deretter videre instrukser.
  • Du kan også melde deg på via appen iBooking som lastes ned fra Google Play eller App Store
  • Vi minner om at dusjene stenger kl 20.45.

 

Caroline
Fagansvarlig gruppetrening

Tlf: 32 04 45 15
caroline.gulliksen@drammensbadet.no

Se priser for Trening

Nettsider av Siteman