Seniortrening

Vi tilbyr trening i vann og på land for seniorer.

 

Gruppetimer tilpasset seniorer:

  • Senior puls og styrke: Kondisjon og styrketime som passer for godt voksne, eller deg som ønsker en økt med lav til middels intensitet. Timen er satt sammen av enkle og varierte øvelser. Vi fokuserer på å forbedre kondisjonen og koordinasjonen, samt styrke og balanse.
  • Senior styrke: Styrketrening med vekter og egen kroppsvekt tilpasset godt voksne.
  • Aquamove passer til seniorer: Kondisjon og styrke i basseng, middels intensitet.
  • Samtlige timer er til fengende musikk.

 

Individuell seniortrening

  • Våre ansatte på treningssenteret tilpasser individuelle treningsprogram til den enkelte.
  • Sirkeltrening i 3.etasje er fantastisk fin og skånsom styrketrening med trykkluftapparater
  • Ta kontakt for en GRATIS time med en av våre treningsveiledere

 Det er aldri for sent å begynne å trene:

  • Man kan svært høyt opp i årene forbedre både kondisjon, utholdenhet, bevegelighet, styrke og balanse.
  • Kondisjonstrening holder hjertet sterkt og kan redusere risiko for hjerte- og karsykdommer.
  • Styrketrening gir økt muskelstyrke og muskelmasse og vil hjelpe til å forebygge osteoporose/beinskjørhet.

Fysisk aktivitet og trening generelt påvirker beinmasse og balanse, koordinasjon og bevegelighet, og dermed reduseres risikoen for fallulykker og brudd.

 

Anita
Treningsleder

Tlf: 32 04 45 20
anita.monsen@drammensbadet.no

Nettsider av Godt Sagt