Seniortrening

Vi tilbyr trening i vann og på land for seniorer.

Onsdag 10.05 Seniordag

  • Åpent hus for alle seniorer kl.06.30 – 15.00 – ta med deg venner!    
  • Kl. 11.15 inviterer vi også til gratis kaffe og vafler på møterommet i 3.etasje og faglig innhold.

Gruppetimer tilpasset seniorer:

  • Senior puls: Kondisjonstime med enkle trinn som passer for godt voksne, eller deg som ønsker en økt med lav til middels intensitet
  • Senior styrke: Styrketrening med vekter og egen kroppsvekt tilpasset godt voksne.
  • Senior sykkel: Kondisjonstrening på sykkel for deg som ønsker lav til middels intensitet.
  • Aquamove passer til seniorer: Kondisjon og styrke i basseng. 45 min på morgenen, 50 min på kvelden. Middels intensitet
  • Samtlige timer er til fengende musikk.

 

Individuell seniortrening

  • Våre ansatte på treningssenteret tilpasser individuelle treningsprogram til den enkelte.
  • Sirkeltrening i 3.etasje er fantastisk fin og skånsom styrketrening med trykkluftapparater
  • Ta kontakt for en GRATIS time med en av våre treningsveiledere

 Det er aldri for sent å begynne å trene:

  • Man kan svært høyt opp i årene forbedre både kondisjon, utholdenhet, bevegelighet, styrke og balanse.
  • Kondisjonstrening holder hjertet sterkt og kan påvirke risikofaktorer for hjerte-karsykdommer.
  • Styrketrening gir økt muskelstyrke og muskelmasse og vil hjelpe til å forebygge osteoporose/beinskjørhet.

Fysisk aktivitet og trening generelt påvirker beinmasse og balanse, koordinasjon og bevegelighet, og dermed reduseres risikoen for fallulykker og brudd.

 

Nettsider av Siteman