Gruppetrening

Vi har et stort utvalg av gruppetimer - sjekk timeplanen for fullstendig oversikt.

Gruppetimer med instruktør i 2. etasje:

  • Sykkel Low: Sykkeltime for nybegynnere, grundig gjennomgang av teknikk, lav-middels intensitet. Passer for deg som aldri har syklet før eller vært lenge borte fra trening
  • Sykkel: En variert løypeprofil, lav til middels intensitet, god oppvarming, 3-4 pulstopper. Passer for alle, middels intensitet.
  • Sykkel intervall: Intervaller til kraftig og fengene musikk. Oppvarming intervaller i hoveddel og uttøyning. Middels til høy intensitet. Passer alle som ønsker en effektiv kondisjonstime
  • Sykkel Power: Sykkeltime med høy intensitet, passer for deg som ønsker en skikkelig effektiv og svett kondisjonstime med høy intensitet.
  • Sirkeltrening: Effektiv form for styrke basert på ulike stasjoner, vi utfører en øvelse og går videre til neste stasjon. Teknisk utførelse vil bli demonstrert, passer for de som ønsker å bli sterkere i hele kroppen og liker å dra på litt.
  • Tone®: Dette er perfekte blandingen av styrke, kardio og kjerne, passer for nybegynnere og de som vil stramme opp litt.
  • Sh’bam®: En enkel, leken og uhøytidelig time. Hver sang har sine trinn, og ulik dansestil. Øvelsene er morsomme, og du gjennomsvett før du vet ordet av det. Ingen dansefrdigheter er nødvendig. Liker du å bevege deg til musikk er det alt som trengs!
  • BodyPump®:  Styrketime m/vektstang. Øker styrke og utholdenhet, toner musklene og er en perfekt time for deg som vil trene hele kroppen på en time.
  • Core/Stretching: Styrketime ved bruk av kroppsvekt, balanse og fleksibilitet.
  • Pilates: Styrketime ved bruk av kroppsvekt, balanse, avspenning og fleksibilitet. Timen passer alle og legger spesielt vekt på kjernemuskulatur.
  • UHM® Pilates: En egen pilates variant, med ekstra fokus på pust. Vi styrker og strekker kroppen. Metoden er basert på hvordan hjernen, nervesystemet og muskulaturen samarbeider for å oppnå maksimalt resultat på en rask måte.
  • Mindfull Yoga: Timen starter rolig med oppvarming og pusteøvelser, etterfulgt av en varmere del med asanas (yoga stillinger) i stående, sittende og liggende posisjoner. Timen gir en indre ro, bidrar til bedre balanse, styrke og fleksibilitet og legger til rette for å få kontakt med seg selv. Timen avsluttes med dyp avspenning. NB oppmøte minimum 5 min før timen starter. Timen passer alle.
  • Myk Yoga: Dette er en rolig og nærende time, vi har fokus på pust, og enkle strekkøvelser som løsner godt i stive muskler og ledd. Timen avsluttes med en behagelig avspenning til slutt. Her anbefales det å ha med en ekstra genser. NB, oppmøte minimum 5 min før timens oppstart. 
  • Hatha Flow (Yoga Flow): Timen starter rolig med oppvarming og pusteøvelser, etterfulgt av en varmere del med asanas (yoga stillinger) i stående, sittende og liggende posisjoner. Timen gir en indre ro, bidrar til bedre balanse, styrke og fleksibilitet og legger til rette for å få kontakt med seg selv. Timen avsluttes med dyp avspenning. NB oppmøte minimum 5 min før timen starter. Timen passer alle.
  • Senior puls: Kondisjonstime med enkle trinn som passer for godt voksne, eller deg som ønsker en økt med lav til middels intensitet. Timen inneholder også elementer av balanse i pausene. Noen ganger avsluttes timen med en kondisjonssirkel.
  • Senior styrke: En trygg styrketrening med vekter, strikk og egen kroppsvekt tilpasset godt voksne. Grundig gjennomgang av korrekt utførelse for å trene skadeforebyggene.

Gruppetimer med instruktør i basseng:

  • AquaHIT: En tøff og intensiv time som utfordrer både kondisjon og styrke på dypt vann med joggebelter. Her jobber vi med blant annet intervaller for å virkelig få opp pulsen. Middels til høy intensitet.
  • AquaMove: Kondisjon og styrke i basseng til fengende musikk. 45 min på morgenen, 50 min på kvelden
  • AquaMove & Mind: Variert time, med myk start. Hovedfokus på kondisjon, med noe innslag av styrke og balanse. Avsluttes med uttøying og Mindfulness /oppmerksomt nærvær.
  • AquaPower: Timen fungerer som en AquaMove, men vi jobber på dypt vann og med svømmebelter i kursbasseng. En intensiv time med kondisjon styrke og kjernemuskulatur.
  • AquaYoga: En rolig time med balanse, styrke, pust, bevegelighetstrening og avspenning i varmt vann. Foregår i kursbasseng. Vi jobber med å senke skuldrene og være tilstede i egen kropp. NB: Møt opp minimum 5 min før timen starter.
  • AquaSirkel: Kondisjon og styrke i stasjoner i kursbassenget. Middels til høy intensitet.

 

Hvem kan delta på gruppetimene?

  • Medlemmer som har medlemskap for trening, bad og velvære
  • Medlemmer som har medlemskap for trening og bad
  • Medlemmer som har medlemskap for bad + tilleggsbillett for gruppetime
  • Kunder som har drop in-billett for trening og bad
  • Kunder som har klippekort bad + tilleggsbillett for gruppetime

Påmelding til gruppetimer

  • Send SMS til 20075050000164, med følgende info; Dato, tidspunkt, time og ditt navn.
  • Påmelding til dagtimer er mulig fra dagen i forveien.
  • Påmelding til kveldstimer skjer samme dag. Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer underveis.
  • Vi minner om at dusjene stenger kl 20.45.
  • NB. Ny påmeldingsmetode kommer i løpet av vår 2019, følg med for info

 

Caroline
Fagansvarlig gruppetrening

Tlf: 32 04 45 15
cargul@drammensbadet.no

Se priser for Trening

Nettsider av Siteman